Hogyan bánt el velem az Akneroxid krém

2:26

HANGSÚLYOZOM, HOGY A BEJEGYZÉSBEN LEÍRT VÉLEMÉNY KIZÁRÓLAG A SAJÁT TAPASZTALATAIMON ALAPUL!

Szóval, az egész úgy kezdődött, hogy kb. fél évvel ezelőtt, az arcom bal felén 2-3 makacs göb jelentkezett (az egyébként teljesen tiszta bőrömön), ami mindig újra és újra begyulladt, bármit is csináltam vele, vagy kentem rá. Még az AHA sem szárította le őket, ekkor pedig már tudtam, hogy tényleg nagy a baj. A benzoil-peroxidtól nagyon ódzkodtam, mivel az általános közvélemény brutálisan erősnek titulálja, de nem volt mit tenni, segítségül kellett hívnom, ha meg akartam szabadulni a csúfságoktól.
A Krémmánia leírása szerint az Akneroxid 50 mg/g gél az akne kezelésére szolgáló gyógyszer, melyet a bőrre kell felvinni. A vény nélkül kapható Akneroxid 50 mg/g gél hatóanyaga a benzoil-peroxid. E hatóanyag elöli az aknét előidéző baktériumokat és csökkenti a faggyútermelést, így csökkenti a bőr zsírosságát. Emellett az Akneroxid gél bőrre gyakorolt enyhe hámlasztó hatása segít meggátolni a pórusok elzáródását és a hegesedést.

A sűrű fehér, szagtalan krém igazi "gyógyszertári kenőcs" csomagolást kapott, kék-fehér tubussal és csavaros kupakkal, nincs ezzel probléma, csak működjön, hisz az a lényeg. Este használtam, arctisztítás és tonizálás után, a tapasztalataimat és az élményeimet az alábbi pontokba szedve osztanám meg veletek:

1. Szigorúan csak és kizárólag helyi kezelésre használtam, csakis a durva pattanásokra tettem belőle, mitesszerek, vagy foltok kizárva.


2. Legalább fél órát, de inkább 1 órát mindenképp szántam a krém felszívódására, addig nem volt alvás!
Miért? Mert olyan erős a fehérítő hatása, hogy kiszedi a színt az ágyneműből, a festéket pedig a hajból. Én egy agyonmosott törölközőt tettem a párnámra, a festett fekete hajamért pedig csak imádkozni tudtam.


3. A 2. pontból következik, hogy a használata után alaposan kezet mostam, mert ha egy minimális réteg is rajta marad az ujjakon, minden textíliát ki fog fehéríteni, amihez csak hozzáérek, és nem lenne túl szerencsés mondjuk reflexből megdörzsölni krémes kézzel a szememet sem...

4. Nagyon hatékony kémiai hámlasztó, ez nem kétséges. Ha nem vártam meg, amíg teljesen beitta a bőröm, alvás közben elkenődött az arcomon, és reggelre lemarta a bőrömet az egészséges területekről is. Két alkalommal is sikerült így szénné égetnem az arcomat, (kétszer) két napig főtt rák fejjel kellett emberek közé mennem, három réteg fedte el úgy-ahogy a vörösséget a legerősebb alapozómból, és borzasztóan égetett, viszketett, hiába a tízféle hidratáló.Senkinek nem kívánom ezt az élményt!


5. Mivel szárít, ezért elméletben jöhetne utána a hidratálókrém. Én mégis kihagytam ezt a lépést, mert a felvitel  során elkenhettem volna az arcomon a benzoil-peroxidot is, és újra bekövetkezhetett volna a 4. pontban említett kellemetlen sztori.

5. A hatása változó. Akár egy éjszaka alatt is képes volt levinni a gyulladást, máskor több napos, vagy akár több hetes használat után láttam csak eredményt. Erre nincs logikus magyarázatom, de bárhogy is működik, és bármennyire is volt oda a bőröm, hetente két alkalomnál többször semmiképp sem vettem elő, mert tényleg nagyon, de nagyon erős szer.


6.  Soha nem használtam együtt semmilyen hámlasztóval, féltem a dupla erőtől.

7. Leheletvékony rétegben vittem csak fel a problémás területekre, nem kentem át többször egy-egy pontot, minimális mennyiség is képes volt hatékonyan dolgozni. Igen, féltem az erejétől...


8. Esetemben nagy hazugság, hogy meggátolja a hegesedést. Mivel erős szárító hatása van, ezért természetesen pikkelyes lett a bőröm, majd hámlani kezdett. De hát ezért vannak a sebgyógyítók, az antioxidánsok és a folthalványítók...


9. Az 50 ml hatalmas mennyiség, akár egy évig is elég lett volna, ha hetente egyszer, tényleg csak keveset használok belőle. A 2.000 Ft körüli árával rendkívül gazdaságos terméknek számít, még azok számára is, akik több pattanással küzdenek és kénytelenek gyakrabban elővenni.

10. Tény, hogy nem vényköteles, de mégis csak egy gyógyszertári krémről beszélünk. Soha ne feledjétek, hogy csínján, ésszel kell bánni minden olyan termékkel, amit egy patikus nyújt át nekünk!


A felsorolt állítások ellenére úgy gondolom, minden problémás bőrű polcán ott kellene, hogy álljon ez a termék, mert ésszerű használattal súlyos helyzetben életmentő krém válhat belőle és attól, hogy számomra nem bizonyult megfelelő kozmetikumnak, másnak még teljesen jól működhet. Ugyan én a fiók mélyére süllyesztettem, de azt nem vitatom, hogy rengeteg embernek nyújt hatalmas segítséget a pattanások elleni küzdelemben.

Ez is érdekelhet

17 megjegyzés

  1. Én egy évig használtam, hetente 1-2 alkalommal és teljesen jól bevált, de az utóbbi 1 hónapban úgy érzem, hogy már nem használt. Általában mindig 1-2 gyulladt, nagyon fájdalmas pattanásom volt, amit nem lehetett kinyomni sem és semmi más nem használt csak ez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ugyanilyen buckóim voltak, mint amit te írtál, pár havonta 2-3 mindig előjön és az Istennek sem akarnak eltűnni. Ez a krém megölte őket, egy-két éjszaka alatt elmúltak, szóval helyi kezelésre tényleg szuper, mindig ott lesz a polcomon. Akkor jöttek a gondok, amikor lusta voltam kivárni, hogy beigya a bőröm, vagy amikor felkentem utána a hidratálót és ezzel eloszlattam magamon az Akneroxidot is, ennél a két alkalomnál tényleg szó szerint leforrázta az arcomat.

      Törlés
    2. Az Akneroxidot nem azoknak találták ki, akiknek pár havonta előjön 2-3 darab pattijuk, hanem azoknak, akik tényleg pattanásosak.

      Törlés
  2. Én is szoktam használni, most már csak alkalmanként, de korábban volt, hogy az egész arcomra kentem fel, nekem nem "égette le" a bőröm. Sőt én akkor mindennap használtam, volt hogy BHA hámlasztóval együtt és így sem okozott semmilyen problémát, csak hatásosabb volt. Szóval szerintem ennél is ahány bőr annyi hatás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, nekem a BHA alapjáraton nem használ semmit sem, de nem mernék kombinálni két ilyen erős krémet. Kezdem azt hinni, csak nekem van ilyen extra érzékeny bőröm, bár Krémmánián nagyon sokan hasonlókat írtak, mint amit most én összefoglaltam. A problémás területeket szépen kezelte nálam is, de az egészséges részek nagyon megsínylették, ha érintkeztek vele. Szerencsére már pár hete nem kellett elővennem, de vészhelyzetben nagyon hasznos.

      Törlés
    2. @Barbi, így van. Ahány ember, annyiféleképpen reagálnak ezekre, ez igaz a hámlasztókra is. Nekem az "életem megmentője" volt az Akneroxid, de én tényleg pattanásos voltam nagyon. Aki nem az, annak nincs is erre szüksége. :)

      Törlés
  3. Az, hogy neked leégeti a bőrödet, nem azt jelenti, hogy nem szabad teljes arcra használni. Pont, hogy nem helyi ecsetelgetésre való. Azon zónákban kell használni, ahol jönnek ki a pattanások. Ez csírájában fojtja el, öli meg az aknét okozó baktériumokat. Helyi kezelésnek nem sok értelme van már. Azért, mert a te bőrödet marja, attól még nincs maró hatása. Szárító hatása van, ezért figyelni kell nagyon a hidratálásra. Nem mindenkinek bírja a bőre, te ne használd, de attól még nem kell általánosítani. :) Nekem a Differintől "jött le" az arcom, de attól még nem írom, hogy lejön tőle az arcod, és csak helyileg használd. Ezek erős szerek, nem mindenkinek bírja őket a bőre, ill. kinek ez jön be, kinek az.

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Sajnos én is leégettem vele az arcom és most tiszta pikkelyes száraz és viszet , vörös stb.
    Te mit kentél rá hogy elmúljon?

    VálaszTörlés
  5. Szia!Sajnálom,hogy veled is elbánt :( A szokásos rétegezős technikámat alkalmaztam,csak minden hidratálót duplán kentem fel,de így is 2-3 napba telt,mire lement a vörösség :( Nehéz,zsìros krémet nem mertem feltenni,de a pikkelyes részekre szerintem Bepanthent feltehetsz kis mennyiségben.Mihamarabbi jobbulást neked!!!

    VálaszTörlés
  6. Én az államon és annak környékén szoktam használni és semmilyen problémát nem okoz, csak teszi a dolgát. Egyedül a törölköző bánta egyszer, hogy beletöröltem nagyon okosan! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletes példa arra, mennyire nagy különbség van bőr és bőr között. Mindenkit irigylek, akin segített, pár hónappal ezelőtt nekem is nagyon jól jött volna!
      Nekem a kedvenc ágyneműm esett áldozatul, a rózsaszín kispárna foltokban fehér lett :(

      Törlés
  7. Szia! Erről a szerről még nem hallottam, így jó volt elolvasni a bejegyzésedet és a hozzászólásokat. Nem nekem lenne rá szükségem, mert én száraz bőrű vagyok és csak nagyon ritkán van egy-két kis pattanásom. Ám a férjem nagyon aknés volt, és most a tini fiam is úgy tűnik hasonló lesz. Bár kettőnk keresztezése, közepesen pattanásos, aknés a bőre. Kicsit tartok attól, hogy egy fiún hogyan alkalmazzam.... Ha nagy néha valami gyógyító krémet kentem rá kisebb korában, alig várta, hogy beivódjon és tovább tehesse a dolgát. Kár, hogy fiúk nem kommentálták....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tímea!
      Ha szegény fiadon tényleg rendesen előjönnek, azt tanácsolom, menjetek el bőrgyógyászhoz és írjon fel ő gyógyszert, vagy krémet. A tinédzser kori pattanásaim csak így múltak el, azóta ezerszer jobb a helyzet.
      Ha egy orvos szájából hallja azt, hogy szednie kell egy tablettát, vagy használnia kell egy krémet, szerintem sokkal jobban el fogja fogadni a rendszeres alkalmazását, mintha otthon próbálnátok meg rábeszélni valamilyen kencére. Szerintem így lenne érdemes kezelni a problémát.

      Törlés
  8. Sziasztok! Ti milyen hidratáló krémet használtok utána?

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok! Ti milyen hidratáló krémet használtok utána?

    VálaszTörlés
  10. Szia! Én a Hellia Classic hidratáló krémjét használom,amely a Dm-be található.

    VálaszTörlés
  11. Csak mert láttam, hogy fiúk tapasztalatára is kíváncsiak néhányan...szóval én évek óta használom, az esetek túlnyomó részében hatott, a fentebb leírt maró hatást sohasem tapasztaltam, de igazából ez a fehérítés is új nekem, most direkt ránéztem az ágyneműimre, nem látok semmi erre utaló nyomot... Bár meglehet, hogy mindig beszívódott, mire lefeküdtem.

    Különben én is általában helyileg szoktam használni, ha nagyobb pattanásos felület volt kialakulóban, akkor persze jobban eloszlattam. Hidratálásra én (a reggeli arcmosás után, amit a Himalaya-s arcradír-mosóval végzek) a klasszikus Nivea hidrataló krémet használom -több mindent kipróbáltam, de egyértelműen ez a nyerő, ezen kívül alkalmanként egy kis (szűz!)kókuszolajat szoktam felkenni, ami szintén teszi szépen a dolgát. Ha beakneroxidozom estére az arcomat, akkor mást nem kenek már rá.

    Különben korábban én is kipróbáltam több mindent, amit a bőrgyógyász fölírt, volt olyan is, amit a gyógyszer leírásának elolvasása utána dobtam is a kukába a felsorolt esetleges mellékhatások miatt...lényeg a lényeg, az Akneroxid bizonyult messze a legjobbnak. De tény és való, más a férfi bőr, lehet, jobban bírja a krém hatóanyagát.

    VálaszTörlés

Iratkozz fel!