5 túlélőtipp zsíros bőrűeknek az utolsó meleg nyári napokra

3:40

Bár úgy tűnik, a kánikulának (sajnos) már vége, számíthatunk még néhány meleg napra. Az én arcbőröm 25 fok feletti hőmérséklet esetén már kibillen amúgy is labilis egyensúlyából, azaz "folyik rajtam minden"..."befülledek"..."bezsírosodom"  és társai...De mit tegyen, aki ilyenkor sem lép ki smink nélkül az utcára?




A következő termékek és trükkök segítenek átvészelni a melegebb napokat:


1.A lehető legkönnyebb hidratáló

Semmi tégelyes Nivea, semmi fehér, töményebb krém, felejtsük el, mert borzasztó nehéz lesz a bőrünknek és 1 óra alatt bezsírosodunk a smink alatt. Fluid, arcpermet, termálvíz spray, hidratáló fényvédő,esszencia- ők a legjobb barátaink nyáron. Amennyire a nagy melegben kell, kellően hidratálnak, de nem fog elmászni róluk a sminkünk és a reggeli rohanásban is gyorsabban beszívódnak, pikk-pakk tehetjük is fel a következő "réteget".
A nyári hidratálóm egy ultrakönnyű, fermentált koreai esszencia, mégpedig a Cosrx Galactomyces 95 White Power Essence.

Egy picit csaltam, mert ő elsősorban folthalványító céllal érkezett hozzám, egyfajta kiegészítő termékként, de hamar felfedeztem, hogy elegendő hidratálást nyújt ebben a melegben, így ki is váltotta a krémemet. Folthalványításra egyébként jelenleg több terméket is használok (retinol, AHA, C-vitamin) , így nem tudom megítélni, önmagában mennyit segít ezen a problémán, de nagyon könnyen és gyorsan felszívódik, semmi ragacsos érzet nincs utána- nálam már ezzel legyőzte a hidratálók többségét. Plusz pont a pumpás kiszerelés és az elegáns, letisztult üveg. Szívesen ajánlom sorstársaimnak.


2. Semmi alapozó, csak egy kis BB krém!

Régebben természetesen én is csak vastag alapozóréteggel mertem utcára merészkedni a durva bőrhibáim miatt. Akkoriban még nem nézegettük az INCI-t, próbáltunk találni egy alapozót, ami színben passzol, jól fed és meg tudjuk venni a zsebpénzünkből...Ecsethasználat szintén sehol, kézzel felkentük (minél vastagabban) és mentünk is a dolgunkra.
Ma már szerencsére körültekintőbb vagyok az összetevőket tekintve és télen-nyáron BB krémet teszek fel a hétköznapokon, alapozót tényleg csak alkalmakkor, egész napos rendezvényekre, illetve bulismink készítésekor használok, ennyire sikerült minimalizálnom az alkalmazását, javaslom Nektek is, hogy próbáljatok meg áttérni a BB krémekre. Ma már végtelen a választék, minden bőrtípusra találunk megfelelőt változatos árnyalatokban, tubusos vagy cushion kiszerelésben, szóval ez nem lehet kifogás.
Ősszel és télen, illetve kora tavasszal nagyon jól bevált koreai BB-ket használok (róluk részletesen majd később), ám ők sajnos nyáron még számomra is túl világosak, így most egy viszonylag közkedvelt európai, a Rimmel Stay Matte BB Krém SPF15 van mindennapi használatban.

Nem lehet összehasonlítani a koreai BB krémekkel. De az INCI-je egészen rendben van, van benne egy pici fényvédő és építhető.  A fedése a problémás területeken gyenge, 2 réteg + korrektor + púder kell a jó eredményhez. De az állaga egészen könnyed, lélegzik alatta a bőröm és tényleg visszafogja a zsírosodást, nyilván 35 fokban ő sem képes csodát tenni, de normális nyári napokon szépen teljesít és a picit barnább bőrömhöz pontosan passzol a medium árnyalat.

3. Még egy kis mattítás

A fent említett BB krémet sem árt fixálni,természetesen egy mattító púdert alkalmazok erre a célra. Sokan kedvelik a Rimmel mattító púderét, az Essence terméke is jó véleményeket kap, a lényeg, ha a "matt" szócska el van rejtve a termék nevében, jó eséllyel van faggyútermelést szabályozó funkciója.
Közel egy éve találtam meg a kedvenc púderemet, milyen meglepő, hogy szintén koreai termék...
Tonymoly Cotton Pact Delight


A koreai BB-immel kombinálva télen már egy picit szárít és megül a ráncokban, de nyáron pont optimális a Rimmel BB-vel. Ecsettel viszem fel, így ez a pici kis doboz is több hónapig elég, mindennapi használat mellett is, itt megjegyezném, hogy reggel és délután 2 óra környékén púderezek. Cuki, van benne tükör, minden táskámba belefér, szépen teszi a dolgát, mi kell még?

4. Matt forever

Igen, még egy kis mattítás. Nem, nem teszünk fel még egy mattító réteget, abból elég, csak vigyázunk a meglévőkre és szinten tartjuk a faggyú mennyiségét a bőrünkön.Amikor már kifényesedek a T-vonalunk, előkerül egy kis gyorssegély...
Isten ajándéka ez az apróság a zsíros bőrnek. Nem értem, hogy élhettem nélküle, egyáltalán hogy lehet, hogy sokáig még csak nem is hallottam róla?
Mattító lapok

Drogériában is többfélét találhatunk pár száz forintért, gyártja pl. az Essence, a Rival de Loop, de láttam már a The Body Shop kínálatában is ezeket a lapocskákat. Egy csomagban kb. 40-50 db lap található.A működése rendkívül egyszerű: fogunk egy lapocskát és gyengéden felitatjuk vele a felesleges olajat az arcbőrünkről. Nem kell nyomogatni, dörzsölni, szépen átitatja magát a faggyúval, a sminkünket pedig egyáltalán nem bántja. Ízlés szerint jöhet utána egy kis újrapúderezés, de mindenképp humánusabb megoldás, mint fénylő bőrünket alapból még egy réteg púderrel lefedni, még több faggyútermelésre biztatva...Rendeléshez kaptam ajándékba egy csomaggal egy koreai webshopból, jelenleg ezt fogyasztom, teljesen rendben van.


5. Natúr smink

Mindig is az erősebb smink híve voltam, valahogy nem fogtak meg a nude paletták, úgy éreztem, nincs is igazán semmi rajtam, ha már vesződöm vele, legalább legyen látszata. De azért tűző napsütésben, nagy páratartalom mellett nem biztos, hogy pandaszemekkel kell elindulnunk, hogy aztán 2 órán belül zombismink legyen belőle...Térjünk át a világosabb, természetes árnyalatokra, a barack, bézs színek is nagyon szépen mutatnak egy fekete tusvonallal  és legalább nem folyik végig rajtunk a fekete festék, ha 10 percnél tovább tartózkodunk szabadtéren. Nem volt könnyű megszoknom a minimalista sminket, de a végére egészen megszerettem. Az erősebb sminkeket meghagytam a hétvégi bulikra és be kell valljam, jól tettem, mert így extrább hatást kelt. Azt sem gondoltam volna, hogy  a Naked - vonalból pont a 3. , rózsás paletta lesz a nyári kedvencem és tessék, szinte minden reggel őt veszem elő a fiókból.


+ 1 . Víz,víz,víz

Az unalomig ismételt téma. Vitatkoznak  a mennyiségről, magam is irreálisan soknak tartok napi 3 litert, örülök, ha másfelet sikerül meginnom. Ezért nem is szeretnék szenteskedni, de a kombinált bőr is ki tud készíteni a nagy melegben...A száraz területek még jobban kiszáradnak, a zsírosodásra hajlamosak extra faggyútermelésre kapcsolnak, de amióta min. 1,5-2 l folyadékot magamba erőszakolok, sokkal egységesebb bőrképet látok. Ha unod az ásványvizet, elő az ízesített verziókkal, jöhet egy finom, hűs zöld tea, vagy bármilyen házi, gyümölcsös limonádé.


Ezek lettek volna a tanácsaim, hogy vészelhetjük át kevés veszteséggel a hőséget sminkben. Egyúttal lényegében a nyári kedvenceim egy részét is bemutattam Nektek.

Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!