Free time

4:03






Ma egy személyesebb hangvételű bejegyzéssel készültem nektek, egy kis összefoglalóval arról, hogyan és mivel töltöm kevéske szabadidőmet, a blog írásán kívül.

Reading, Lesen, Olvasás 


"Sziasztok! Kinga vagyok, könyvfüggő." Ha létezne könyvmániások számára terápiás csoport, valószínűleg az alapító tagok között lennék.
Gyerekkorom óta imádok olvasni, az egyetlen tevékenység, ami maximálisan kikapcsol, régebben előfordult, hogy egy nap alatt elolvastam egy 4-500 oldalas regényt, mert annyira érdekelt - és mert megtehettem, volt rá időm. A gondtalan diákéveknek azonban sajnos vége, kevesebb idő jut az olvasásra is, viszont a könyvek a polcomon csak gyűlnek és gyűlnek, és komoly elhatározás kell, hogy az estémet egy regény mellett töltsem, miután egész nap a számítógép előtt ülök. De a mániának hódolni kell, nincs mese.

Mit olvastam utoljára? John Grisham: Platánsor című, legújabb regényét. Gyűjtöm az író könyveit, remek jogi krimiket ír, nagyon érdekes cselekménnyel és sokat lehet belőlük tanulni.
Mit olvasok jelenleg? Surprise, de Grishamet....Mégpedig A fellebbezést. Környezetvédelmi és polgári jog, kisemberek egy nagyvállalattal szemben. Nem ez  a legjobb írása, de kíváncsi vagyok a végkifejletre.
Mi lesz a következő? Azt hiszem, egy időre elég lesz a jogból, van még egy Dan Brown regényem, A digitális erőd, ami valamiért kimaradt a sorból. Fordulatos, összetett cselekmény, rengeteg új és érdekes információ a világról, valahogy így tudnám jellemezni a regényeit. A da Vinci- kódot gyanítom mindenki ismeri.
Kedvenc könyvem: Michael Chrichton Őslénypark című regénye (azaz a Jurassic Park), kb. 12 éves korom óta legalább évente egyszer biztosan elolvasom. Egyszerűen zseniális, szó szerint rongyosra olvastam anya után rám maradt példányomat, be kellett szereznem egy újabb kiadást.


A 3. kivételével mind szerepel a gyűjteményemben...És még jó néhány ezeken kívül.



Filmek, sorozatok

Sokrétű az ízlésem filmek terén, gyakran elcsodálkoznak a kedvenceimen, de azt hiszem, bátyámnak köszönhetem, hogy nem vagyok kimondottan lányos típus ezen a téren.
Sosem láttam pl. A szerelmünk lapjait, és nem is tervezem, hogy valaha megnézem. Gyűlölöm a zenés, táncos filmeket, egyedül a Grease-t és a Made in Hungariá-t vagyok képes megnézni.
Ellenben, szeretem a tudományos-fantasztikus filmeket, az ijesztgetős (nem véres!) horrort, nagyon szeretek moziba járni és mindjárt meglátjátok, mit tartogat még a lista.

Kedvenc: Egyértelműen a Jurassic Park (első rész). Minden alkalommal megnézem, amikor adja a TV, ha nem adná, pár havonta biztosan letöltöm. Muszáj idesorolnom még a Függetlenség napját, Az angyalok és démonokat, a régi Star Wars trilógiából A jedi visszatér epizódot és igen, az ezeréves Cápát is.  Ha egyik este leadják, másnap pedig ismétlik, biztos, hogy mindkét alkalommal megnézem, sőőőőt, utána még vissza is nézem őket.


Az egyik legjobb jelenet, amikor a T-rex kiszabadul...


Sorozat: A kezdetektől követem a The Big Bang Theory-t (nálunk Agymenők), legelőször még németül néztem, az első 4 évadot meghatározó intellektuális humor levett a lábamról. Idén nyáron végignéztem az X-aktákat, ha eltekintünk a retro haj- és ruhaviselettől, teljesen élvezhető, az utolsó évad kivételével imádtam. Majd pedig az Amerikai horror sztori következett, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet: a színészek nagyon jók, de sokkal többet kihozhattak volna az adott témából. Az új évadot már csak azért fogom megnézni, mert Lady Gaga is feltűnik benne.



Retro, de tényleg jó

Mozi: Tavaly meglehetősen sokszor voltam moziban, havonta legalább egyszer biztosan. Idén sajnos nem sikerült ilyen gyakran eljutnom, de nem is jött ki túl sok film, ami annyira érdekelt volna. Azért természetesen a Jurassic World-öt megnéztem, szigorúan dinós menüvel, és nagyon várom a Karácsonyt, hogy az új Star Wars filmet reményeim szerint éjféli premieren nézhessem meg. Addig is online tervezek megnézni néhány idei sikerfilmet.

Hiába, 20 éve vagyok rajongó...


Reméljük, nem lesz csalódás...


Music

Mint mindenkit, engem is ellazít a zene. Évek óta nagy kedvencem Lady Gaga, tavaly novemberben végre sikerült kijutnom a bécsi koncertjére, amit azóta is a legjobb és legszebb élményeim között tartok számon. A kb. 2 órás előadást gyakorlatilag végigtáncolta, csak élőben énekelt, így minden szkeptikus megbizonyosodhatott róla, hogy tényleg ritka és csodás hangja van. Amikor pedig "pihenésképpen" leült  a zongorához, 11.000 ember hallgatta őt lélegzetvisszafojtva, nem volt taps, sem bekiabálás, én pedig azt gondoltam, akár az egész estét is megtarthatta volna a zongora előtt, mert ez hihetetlen. 


 Lady Gaga a bécsi koncerten előadja a 4 Non Blondes - What's up című dalát


Idei felfedezettem a pécsi Halott Pénz. Bátyámék esküvői nyitótáncába került be egy részlet a Valami van a levegőben című számukból, nekem pedig annyira megtetszett, hogy letöltöttem eddigi albumaikat és jobban beleástam magam a zenéjükbe. Az első 2 lemez még nem az én világom, de a Szólj anyunak, a városban vagyok már nagyon sok jó dallal büszkélkedhet és sokkal populárisabb stílusú is, gyakran mély és szép mondanivalóval. A fesztiválok idén kimaradtak, de Almádiba lementünk a barátnőkkel meghallgatni őket (nem írom, hogy megnézni, mert annyian voltak, hogy kb. semmit sem láttam), és nagyon pozitív élmény volt.


A kedvencem: Ugyanúgy hallasz


Blogok

Több blogot is követek rendszeresen, leginkább természetesen beauty témában, valahonnan mégiscsak jönnie kellett az ötletnek, hogy magam is belevágjak...
Stílusban számomra a legkedvesebb a Krémesen szép az élet, Szandra imádnivalóan őszinte és magánemberként is nagyon szimpatikus, maga a blog pedig elegáns, letisztult, gyönyörű fotókkal.
A leghasznosabbnak Oh my brush Viki oldalát tartom,  aki jó néhányunkat megismertetett a külföldi termékekkel, bevezetett a koreai bőrápolás világába. Mindig tud valami újat mutatni, amit garantáltan nála látsz először, más legfeljebb átveszi tőle a tippeket (nekem is sok ötletet ad), és figyel arra is, hogy pénztárcabarát termékeket mutasson be, ráadásul angolul is posztol, amivel fejleszthetjük a nyelvtudásunkat.
Nem rendszeresen, de figyelem a The very style blogot, a Szépséglabort, és persze a Krémmánián Apolka és Wishes írásait is mindig elolvasom, a havi kedvenceket mindig nagyon várom.
Itt még meg kell említenem egy kakukktojást, Dancsó Péter Videómánia című csatornáját, aki hihetetlenül frappáns és technikailag profi módon kivitelezett filmkritikákkal van jelen a Youtube világában. Ahogy ő fogalmaz, vagy nagyon jó, vagy nagyon rossz filmeket mutat be, szarkasztikus megjegyzései, montázsai hatalmasak, egyszerűen zseniális a srác. Remélem, valahogy ráakad majd erre a bejegyzésre és nagyon büszke lesz rá, hogy még egy beauty blogon is megemlítették, ami csak azért történhetett meg,  "mert Dancsó Péter megengedte!"



Lehetetlen kiemelni egyet a rengeteg jól sikerült videó közül. Péter szerint ez a világ legrosszabb filmje, és nagy eséllyel igaza van.


Bizonyára feltűnt, hogy nem szerepel semmiféle sport a listán, inkább a fekvős szabadidős tevékenységeket kedvelem. Egyszerűen még nem találkoztam azzal a sportággal, amit szívesen űznék. A városnézést, állatkert látogatást viszont nagyon kedvelem, és ha úgy nézzük, ott is a szabad levegőn vagyok...DIY-ötletekkel szintén nem töltöm az időmet, mert kétbalkezes vagyok, egy körömlakkozás is két órát vesz el az életemből. Jobb, ha maradok a meglévő hobbiknál:)
 

Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!