Mit tegyünk , ha még élni sincs kedvünk?

1:54

A hét végére még az életkedvem is elment. Nem történtek igazából kirívóan rossz dolgok a napokban, egyszerűen csak sok volt. Mindenből.

Minden nap korábban keltem a megszokottnál, többször is hosszabb utakra kellett mennem a munkám miatt. A túrák után még vissza kellett jönnöm az irodába és leülnöm a gép elé a munkaidő végéig. Rossz volt, hogy hiába a sok esemény, a nap még mindig nem telt el. Alapvetően szeretem az inget és a zakót, de most nem volt jó érzés viselni. Isten tudja miért, de az arcom ismét romokba dőlt, minden reggel a sírás kerülgetett, ahogy a tükörbe néztem, nem akartam emberek közé menni. Csak szerettem volna otthon lenni, a szobámban, nem szólni senkihez, betakarózni, és elaludni egy filmen.
Sajnos ezt nem tehettem meg. Nem húzhattam a fejemre a takarót, nem zárhattam ki a világot, ugyanúgy fel kellett kelnem, teljesítenem, végigvinnem egy napot, ahogy máskor is. Az élet nem áll meg, csak mert mi rossz passzban vagyunk. A munkát el kell végezni, a lakást rendben kell tartani, a családdal és a barátokkal pedig muszáj foglalkozni. Erre csak felnőtt fejjel döbbenünk rá, és nem kellemes érzés elfogadni ezt a tényt.
Szombatra aztán meguntam ezt az állapotot. Jobb lesz attól bármi is, hogy egyedül, begubózva kesergek? Érdekel valakit egyáltalán, ha gyakorlatilag indokolatlanul van rossz kedvem? Természetesen nem. Erőt vettem hát magamon, és azzal a céllal, hogy igenis túllépek a gondjaimon, megpróbáltam lefoglalni magam.

Nézzük, mit tudok ajánlani a rossz kedv ellen:

  • Ajándékozd meg magad! Eléggé sztereotipikus tanács a női rosszkedv ellen, de engem mindig jobb kedvre derít, ha veszek magamnak ilyenkor egy 400 Ft-os körömlakkot, vagy egy szép melltartó-bugyi szettet. Nem emiatt fogunk éhen halni, a lelkünknek viszont jobb lesz.


  • Rakj rendet! A ruhák és a sminkcuccok átválogatása jó pár órára lefoglal majd, és közben mosolyt csal az arcodra egy-egy régi kedvenc, vagy éppenséggel elfeledett darab. Ráadásul, ha végeztél, minden átláthatóbb lesz, öröm lesz majd benézni a rendezett fiókba. A szortírozás nekem mindig bevált, a rászorulók gazdagabbak lesznek néhány ruhával, a kis unokahúgom pár ékszerrel, én pedig szabad hellyel. Látjátok, mindenki jól jár.


  • Főzd/süsd meg magadnak a kedvencedet! A főzés kikapcsol, nyugtat, ugyanakkor izgalmas várakozással is telik.  Nem kell, hogy órákig a tűzhely mellett állj, fél óra alatt is lehet finomat készíteni. Meg is lepem magam az abszolút kedvencemmel, egy jó adag cicegével (tócsi ,tócsni, lepcsánka, ki hogy ismeri). Persze, nem egy diétás fogás, burgonya az alapja, olajban sült, de kit érdekel, ha egyszer rossz a kedvem, ennyit megérdemlek.


  • Fordíts egy kis időt a hobbidra! Ha csak egy órát is, de olvass, vidd el sétálni a kutyádat, menj el futni, csinálj bármit, amit alapjáraton szeretsz, de nem mindig van rá időd. 1 óra nem a világ, a szennyes nem fut el, a ház pedig nem ég le, ha ennyit áldozol a hobbidra. Ki fog tisztulni a fejed, netán még kellemesen el is fáradsz. Biztos, hogy nagyon sokat fogok foglalkozni a tacsimmal a hétvégén és olvasgatni is fogok.



  • Igenis ki kell mozdulni, társaságba menni! Ha más nem, csak a legjobb barátnőddel összeülni és beszélgetni egy kicsit, nem kell feltétlenül hajnalig partizni. Még ha úgy is érzed, semmi kedved az emberekhez, pár óra csajoskodás után jobban fogod magad érezni, mert a gondolataid ezalatt nem a problémák körül forogtak. Én is beiktatok egy kis barátnőzést.
  • A nap végén rakj fel egy maszkot! Tisztító vagy hidratáló, mindegy, add meg magadnak azt a kb. negyed óra relaxálást. A bőröd meg fogja hálálni és te is feltöltődsz. Ilyenkor érzem igazán, hogy lemostam magamról a hét porát.


  • Vegyél magadnak egy adaggal  a kedvenc nassolnivalódból, legyen az chips, csoki, vagy süti, és nézz meg egy filmet. Akár egy régi kedvencet, akár egy ígéretesnek tűnő újat. Jobb kedvvel fogsz lefeküdni, ennyi bűnözés pedig belefér. Személy szerint kukoricát pattogtatok, az egészségesebb rágcsálnivalók közé tartozik és ad egy kis mozi-feelinget is.


  • Végezetül pedig, feküdj le korán! Legyen legalább egy olyan nap a héten, amikor éjfél előtt ágyba kerülsz és min. 10 órát alszol. Telefon kikapcs, semmi éjszakai netezés, csak a pihentető, szépítő alvás. Jó éjt!


Kellemes kikapcsolódást és hatékony stresszkezelést kívánok, Lányok!

Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!