Vissza a krimikhez - Két izgalmas regény, ha szereted a rejtélyeket!

1:49


Az elmúlt fél évben kimozdítottam magamat a  komfortzónámból és jobbára fantasyket olvastam, mert bevallom, jót tett a lelkemnek ebben a rideg helyzetben, hogy kiszakadhattam egy kicsit  a valóságból és képzeletbeli világokban, varázslatos történetekkel kapcsolódhattam ki. Nyilván nem tudom azonban levetkőzni a legjellemzőbb vonásaimat, mint például, hogy rajongok a csavaros krimikért, az idegfeszítő thrillerekért és szeretek olvasás közben azon gondolkodni, vajon ki lehet a gyilkos és mik az indítékai. Ez az érzés pedig mostanában egyre inkább hiányzott, így a General Press kiadó jóvoltából egy újdonsággal és egy újramegjelenéssel visszatértem a krimikhez. És nagyon jó érzés volt.

Linwood Barclay ismerős lehet a magyar rajongóknak, hiszen több regénye is megjelent már korábban a kiadónál, a Liftakna a legújabb kiadvány, a következő pedig már előkészület alatt van.


Az író híres arról, hogy különleges tömegbalesetek köré építi fel történeteit, ami egyrészt szerintem szokatlan, így újdonságként hat, másrészt nagy odafigyelést igényel, hogy a szálak a végén szépen összefussanak és minden darabka a helyére kerüljön. 

Nagyon tetszett, hogy nem szokványos gyilkossal van dolgunk, illetve, hogy több főszereplő is versenyt fut az idővel és több szemszögből próbálják meg felgöngyölíteni az ügyet, de közben magánéleti drámák és politikai ellentétek is kibontakoznak a szemünk előtt, emiatt egy sokrétű, mégis jól összekapcsolódó történetet kapunk. 



A szereplők és háttértörténeteik, motivációik érdekesek, a cselekmény mozgalmas, egy pillanatra sem ül le, így lendületesen végig lehet haladni az eseményeken, de csak óvatosan, mert az író könnyen félrevezethet bennünket.

Biztosan fogok még olvasni Barclay-tól, mert nagyon megkedveltem filmszerű stílusát, eredeti ötleteit.

Ha kíváncsiak lettetek, itt megtaláljátok a könyvet:  LIFTAKNA

A másik választásom egy krimisorozat újra kiadott első része, amelyet a műfajt kedvelők szerintem már régről ismernek és szeretnek és nem is értem, engem hogy kerülhetett el idáig ez a széria, mert nagyon ígéretes az első regény alapján.

Chris Carter Robert Hunter sorozata remek választás, ha hozzám hasonlóan szeretitek, ha egy könyvsorozat egy bizonyos nyomozó és az általa felderített ügyek köré épül. Emiatt kedvelem annyira Cara Hunter, vagy Robert Bryndza írásait is, Carter sorozata pedig nagyon jól illeszkedik ebbe a sorba.


Hunter karaktere nagyon el van találva, egy igazán szerethető (mondhatni anti)hős, aki éles eszével, laza stílusával, magának való személyiségével fáradhatatlan erővel ássa magát a sorozatgyilkosok agyának legmélyére, mégis követhet el hibákat. A keresztes gyilkos erőteljes jeleneteket és nagy csavarokat tartogat, kell hozzá ugyan egy kicsit erősebb gyomor, de egy edzett krimiolvasó számára ez nem jelenthet problémát. 


Ahogy letettem, már vettem is volna elő a következő részt, vagyis nálam a Robert Hunter sorozat egyértelműen kívánságlistás lett, biztosan be fogom szerezni a széria további darabjait.

Ha szeretnétek belefogni a sorozatba, itt megtaláljátok az első részt: A KERESZTES GYILKOS 

A könyveket a General Press kiadótól kaptam elolvasásra, így ez a cikk támogatott tartalomnak minősül.


Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!