Ajakápolás

5:24

Hivatalosan is itt az ősz, reggelente már hűvös szelek fújnak, a bőrünk pedig elkezdi kifejezni igényét a kicsit erősebb hidratálásra. Így vannak ezzel ajkaink is, az enyémek már pl. egy hete megkezdték kiszáradásukat, amit enyhén szólva is extrémnek tartok a 15-18 fokos időjárásban, de hiába bosszankodom, a vízhiány ilyen és kész, inkább elővettem a dobozkámat, amiben az ajakápolóimat tartom, és szemezgetni kezdtem közülük.


 

A nem túl higiénikus használat ellenére, ahogy látható is, jobban kedvelem a tégelyes verziókat, mint a stiftes kiszereléseket, ennek szimplán a külcsín az oka, a cuki, vagy éppen elegáns kis tégelyekre egyszerűen szívesebben pillantok rá. Egy kicsit megfogyatkozott a készlet (nagyjából a felére), mert szortírozás közben a régóta félbeli/megkezdett balzsamokat kidobtam, de azok is többnyire a képen látható márkák közé tartoztak, így nem maradtok le semmiről (plusz egy Carmex, de őt úgy is mindenki ismeri, annyit mondanék csak róla, hogy egyáltalán nem szerettem). De vajon a megkíméltek megérdemlik, hogy továbbra is használatban maradjanak?


Labello Fruity Shine Watermelon ajakápoló
Tipikus ajakápoló a Labellótól. Még valamelyik Pixibagben érkezett, nagyon örültem, hogy pont dinnyéset kaptam, mert ez az egyik kedvenc nyári gyümölcsöm. Az illata nagyon jó, nem mű, de sajnos felkenve már nem sokáig érződik. Az íze édeskés, na de ugye nem arra való, hogy lenyalogassuk. Hosszantartó hidratálást ígér, de ugyanúgy nem tartja be, ahogy egyik Labello sem, gyakorlatilag 20 percenként újrakenhetném. Ad egy engyhe fényt és nagyon minimális rózsaszín színt az ajkaknak, de sokáig ezt sem érzékeljük. Miért kíméltem meg mégis? Mert dinnyés:)

Nivea Lip Butter Raspberry Rosé
Kinézetre és állagra is szinte pontosan megegyezik a Labello ajakvajával. Bár a fenti képen nem látszik, néhányszor már használtam, de szerencsére még nem kellett mélyebben belenyúlnom, így szépen le tudtam fotózni. Egyébként igyekszem nem megkezdeni mindent egyszerre, mert akkor csak felhalmozom a félbeli termékeket és nem fogyasztom el egyiküket sem becsületesen,  szeretem inkább szép sorjában elhasználni a kozmetikumokat. Visszatérve a Niveára, a kiszerelése nagyon tetszik, az illata finom málnás, és meglepetés volt, de jobban hidratál, mint a Labello bármelyik stiftes balzsama, nem kell fél óránként újrakennünk a szánkat, pedig egyáltalán nem nevezném egy testes krémnek. Az INCI-ben 2. helyen már egy paraffin áll, részemről egyébként nem probléma, ha egy ajakápoló tartalmazza ezt az összetevőt, egy arckrémnél ez már inkább kizáró ok.

Labello Vitamin Shake Acai&Wild apple ajakápoló SPF10
A sok vitaminnak és shea vajnak köszönhetően egy hangyányival jobban hidratál, mint a Fruity Shine és  tartalmaz egy minimális fényvédőt, ami  mondjuk nem rossz dolog. Illata, íze jó, a márváyos stift pedig különleges megjelenést kölcsönöz neki. Ha jól emlékszem, kb. 300 Ft-ért vettem valamelyik Euros boltban, táskába bedobós ajakápolónak megfelel, de korántsem nevezném egy jó ajakbalzsamnak.



Ez a cuki kis hármas karácsonyi ajándék volt, a Tescóban pillantottam meg őket tavaly és annyira megtetszettek, hogy hazahoztam őket. Sajnos a dobozukat már kidobtam, így a termék pontos nevét sem tudom, de ha jól emlékszem, két-vagy háromféle parabén is van bennük sajnos... Ahogy látszik is, még csak a mézeset használtam, de róla elmondhatom, hogy egy nagyon tömör, nehéz ajakvajról van szó, amiből nagyon kevés kell, viszont bele kell mélyesztenünk az ujjunkat a kis tégelybe, hogy ki tudjunk venni belőle bármennyit is. Felkenés után még órákig érezhető a réteg, amit az ajkakon képez, alig akar beszívódni, testessége miatt én ősszel és télen éjszakára használom, de pont emiatt reggelre szépen rendbe is hozza a kiszáradt ajkakat. Mindegyikük illata kellemes, érezhető az adott gyümölcs/összetevő, ezen a télen már kipróbálom a másik kettőt is. Ha esetleg valaki idén találkozik ezzel az összeállítással, bátran vigye haza, megér egy próbát. 


Eos Smooth Sphere Lip Balm - kiwi és málna
A kultikus amerikai ajakápoló, ami leginkább gömb alakú formájával és különleges kivitelezésével hódít, mert hogy hidratálásban egyáltalán nem jeleskedik. Épp hogy csak egy hajszállal teljesít jobban, mint egy Labello, viszont kb. négyszer annyiba kerül. Ha valaki mindenképp ki szeretné próbálni, csakis nyárra ütemezze a vásárlást, máskülönben csalódni fog. Személy szerint társaságban már nem is szívesen veszem elő, mert mindenki azt hiszi, hogy egy mini golyós dezodorral készülök felfrissíteni magam...



Coconut Oil Lavender Lip Balm
Az abszolút kedvenc, Az egyetlen problémám vele a levendulaillat, semmilyen formában nem szeretem ezt az illatot. Viszont maga az ajakápoló megérdemel egy kisebb ódát: bár elsőre egy borzasztóan masszív, "kemény" krémet kapunk, hő hatására (ujjunk is elegendő, nem kell tűzhelyen felolvasztani) megolvad, és egy majdhogynem olajszerű anyaggá változik, ami az ajkakon is olajos érzetet hagy. Elég sok időt igényel, mire beszívódik, de egy éjszaka alatt csodát tesz. A cég alapelve is nagyon szimpatikus, csak "ehető" alapanyagokkal dolgoznak, és a tégely belsejébe pozitív üzeneteket rejtenek el. Az egyetlen ajakápolóm, amire bármilyen rúzst felvihetek, jól fog mutatni rajta.

Bomb Cosmetics "What a melon!" Lip Treatment
Egy igazi kis dinnyebomba. Fantasztikus az illata, könnyű az állaga, bár ez is egy tipikus nyári ajakápoló és a tégely tényleg nagyon pici, szeretem használni, ő  a munkahelyi ajakápolóm. Különösebben nem jó, de nem is rossz, hatását tekintve átlagosnak mondható. 

A végére pedig itt egy klassz kis útmutató tégelyes ajakápolók higiénikus használatához: 
KISS THE BALM!

 

Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!