Fényvédelem a Biodermával

4:26

 

Néhány hónapja nekem kedvezett a szerencse, és Szandra, a Krémesen szép az élet blog (ami az egyik kedvencem) szerzője  megajándékozott egy termékkel, amivel szemben, be kell valljam, eleinte szkeptikus voltam. A nyereményem nem más volt, mint a Bioderma Photoderm MAX Aquafluide SPF50+/UVA24 kémiai fényvédője.

 

A fényvédelem enyhén szólva sem az én asztalom. Miért nem foglalkoztam eddig ezzel a témával? 

  • Mert még nyáron is alig vagyok a napon, irodai munkát végzek, keveset strandolok, vagyis szinte nem is ér napsugárzás. Akkor meg minek? Naptejjel sem kened be magadat a számítógép előtt, nem igaz?

  • Mert még egy hidratáló arckrémtől is idegenkedek, nem hogy egy "felesleges plusz rétegtől", ami megint csak bezsírosítja, elnehezíti a nehezen lemattított arcbőrömet, netán még pattanásokat is okoz. Kinek van erre szüksége?

  • Mert honnan kellene tudnom, hogy fizikai vagy kémiai fényvédő való nekem? Tegyem tönkre az éppen normális állapotban lévő bőrömet kísérletezgetéssel? Kösz, nem.

  • Mert elég drágák ezek a fényvédők, amúgy is van valamennyi a BB-krémemben, biztosan elég lesz a 15-ös faktor. Csak fel van fújva ez a téma, jó lesz arra az a (nem) kis pénz, amire tényleg szükségem van.

 

Na, ezeket a buta gondolatokat sürgősen felejtsük el. Én is ezt tettem, mert kénytelen voltam belátni, hogy igenis szükséges a fényvédő használata. Nem csak nyáron, hanem ősszel és télen is. 

 

Saját káromon okultam. Nyáron is aktívan hámlasztottam, AHÁ-val és BHA-val egyaránt, mellette retinol, C-vitamin, mert úgy hozta a sors, hogy mindegyik termék a tavasz/nyár folyamán érkezett meg hozzám, és természetesen muszáj volt tesztelnem őket, lelkesen vetettem bele magam  a kezelésekbe. Csak hogy ezek mellé szigorúan kötelező a fényvédő használata, amit hiába olvastam millió helyen, szimplán figyelmen kívül hagytam, nem foglalkoztam a figyelmeztetésekkel, hogy ha enélkül hámlasztunk, csak még nagyobb károkat okozhatunk a bőrünknek. Mentségemre szóljon, tényleg nem szoliztam és nem napoztam. Viszont, elég volt, hogy kétszer-háromszor megsütött a nap a balatoni fürdőzés alatt, és meg is történt a baj. Az én gyenge, érzékeny bőrömön a szépen elhalványult foltok után olyan gócok keletkeztek, amik hetekig nem múltak el, sőt, az utánuk maradt hegeket a mai napig nyögöm. Mondanom sem kell, a károkat helyrehozni már sokkal-sokkal nehezebb, mint megelőzni.

 

Elővettem hát a fiókból a nyereményemet és tüzetesebben megvizsgáltam, mielőtt elköteleztem magam a fényvédő napi használata mellett. Szandrával nagyon hasonló a bőrtípusunk, és tudom, hogy mindig megválogatja, mit ajánl, ezért igyekeztem nyitottan állni a dologhoz.

 

Amit a termék ígér: Maximális fényvédelem napsugárzás hatására érzékeny vagy intoleráns bőrre, nagyon világos, szeplős bőrre ill. extrém sugárzásnak kitett bőrre. Alkalmazható bármely bőrtípusra a kombinálttól egészen a zsírosig. A Photoderm MAX optimális UV sugárzás elleni védelmet biztosít (napégés, napallergia esetére) egyedülálló UVA és UVB elleni bőrgyógyászati szűrőivel, valamint Cellular Bioprotection szabadalommal, mely belső biológiai védelmet biztosít. A C.B. aktiválja a természetes védekezőképességet, védi a sejteket és hatékonyan küzd a bőr öregedésével szemben. Ultrakönnyű színtelen textúrája nem hagy fehér nyomot és olajos érzetet a bőrön. DRY TOUCH formulája matt és száraz hatást biztosít a bőrnek. Hipoallergén, nem mitesszerképző, kitűnően tolerált és fotostabil.   40 ml, ára kb. 4.500 Ft

 

Hm, kombinált bőrtípus, pipa. Matt hatás, még egy plusz pont. Már csak tényleg ne tömítse el a pórusokat. És persze védjen meg  a káros sugaraktól is, hiszen ez volna a fő feladata.

 

Több, mint egy hónapos használat után írom a véleményemet. Először is, a krém fehér, a fluid állag is utal arra, hogy egy folyékonyabb krémről beszélünk, amely felvitel után teljesen színtelen lesz, vagyis nem marad utána fehér réteg, mint ahogy általában a hagyományos naptejek után. A kupak lecsavarása után egyből folyik a krém, nem kell külön megnyomnunk a tubust az adagoláshoz, elegendő mennyiséget fog kiadni magából. Toner után, de még hidratáló előtt használom. Rendkívül hamar beszívódik, igazság szerint még soha nem találkoztam hasonló termékkel, legyen az esszencia, permet, vagy bármi, ami ennyire gyorsan beszívódott volna a bőrömbe. Egy gyors simítás, és már nyoma sincs, csupán egy pillanatig érződik a bőrfelszínen. Ezzel elég sok időt megspórolunk a  rohanós reggeleken, személy szerint gyakran csúszom meg percekkel csak azért, mert várom, hogy egy krém felszívódjon végre, és folytathassam a sminkelést a következő lépéssel. Valóban mattít, nem a szokásos krém utáni ragyogás látható, hanem valahogy egy egységesebb bőrkép, mintha egy primert használtam volna, ami egy picit összehúzza optikailag a pórusokat, a hegeket pedig halványítja. Csak úgy nem sminkeltem rá, ahogy írtam, a következő lépés nálam a hidratáló arckrém, majd csak azután következik az alapozó, stb.

A fehér krém eldolgozás után szépen beszívódik, csak egy pillanatnyi ragyogást hagy maga után, majd matt bőrt.

  

Napközben sem tapasztaltam kimondottan negatív hatását, talán annyit, hogy az első néhány alkalommal egy picit szárított, de pont erre az időszakra estek azok a napjaim, amikor alig ittam folyadékot és alapjáraton sem volt elég semmilyen hidratálás, szóval ezt nem rovom fel a számlájára. A későbbiekben kellő fölé hidratálással, azaz nem egy pillekönnyű esszenciával, hanem arckrém+csipkebogyó olaj kombinációval már nem vettem észre, hogy szárítana. 

 

A mattító funkció tartósságát nem tudom teljesen megítélni, mert az arckrémem, a BB krémem és a púderem is mattít bizonyos fokig, de úgy vettem észre, hogy nem fogja vissza hosszabb időre a faggyútermelést, viszont nem is fénylik át hamarabb a bőröm a szokásosnál, úgyhogy ez a része is rendben van a dolognak. Nem vagyok biztos benne, hogy egy normál bőrre való fényvédő is hasonlóan viselkedne rajtam. A kémiai fényvédőket elvileg többször is újra fel kellene kenni egy nap, a dobozán is írják, de én ezt nem alkalmazom, talán majd akkor, ha a későbbiekben a téma függőjévé válok.

 

Parabénmentes mivoltának hála abban is jól teljesít, ami számomra talán a legfontosabb: nem tömíti el a pórusokat és nem okozott sem mitesszereket, sem pattanásokat. Emellett parfümmentes is, úgyhogy még az enyhe rosaceámat sem hozta elő,bár azt az arckrémem úgyis kiváltja. Mivel egyéb kencéim is tartalmaznak kis mértékben kémiai fényvédőket, ezért számítottam rá, hogy a bőröm jól fogja tolerálni nagyobb dózisban is, szerencsére igazam lett.

 

Hogy fő funkciójáról is szót ejtsünk: bár az utóbbi időben egy kicsit hanyagoltam a hámlasztókat (azért a retinolt és a C-vitamint nem pakoltam el mélyre), rendszeres használata mellett nem jelentkeztek újabb durva gócok, amiből arra következtetek, hogy megvéd a káros sugaraktól. A meglévő foltokkal,hegekkel ugyan továbbra is küzdök, de legalább újakkal nem kell harcolnom.Első fényvédőként remekül sikerült a bemutatkozása.

 

Kinek ajánlom? Kombinált, vagy zsíros bőrű sorstársaimnak, akik egy könnyű fényvédőt keresnek, szép összetevőlistával és inkább a gyógyszertári termékek felé van bizalmuk, mintsem drogériás, vagy keleti kozmetikumok felé.


 

Összességében nagyon örülök, hogy pont egy fényvédőt kaptam Szandrától, ráadásul a bőrtípusomnak megfelelőt, mert magamtól talán soha nem vásároltam volna ilyen terméket, kimondottan a Bioderma fluidját pedig biztosan nem, mivel korábbi bejegyzésekben is említettem, hogy nálunk a gyógyszertárak nem bővelkednek nagy kozmetikai kínálatban. Ahhoz, hogy a fényvédelem elkötelezett híve legyek, és ki merjek próbálni egyéb termékeket is, valószínűleg még el kell telnie néhány hónapnak, hogy továbbra is pozitív eredményeket lássak, de ahhoz képest, hogy egyáltalán nem törődtem ezzel a kérdéssel, már ez is nagy előrelépés. Lapul még a fiókomban egy Pixiboxban érkezett Uriage fényvédő is, amit szintén sokan szeretnek és hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, ha elfogyott a Bioderma, valószínűleg vele teszek egy próbát.

 

A kémiai és fizikai fényvédők közti különbségekkel, jellemzőkkel nem szerettem volna tovább szaporítani az amúgy is hosszúra nyúlt bejegyzést, erről egy nagyon jó cikket a Krémmánián olvashattok, az alábbi linken:

Segítség a tökéletes fényvédő megtalálásához


Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!