Barbara Hofmann Beliance Ecsettisztító Szappan

6:26



Néhány éve már nálunk is kapható a Müllerben a Barbara Hofmann Beliance Ecsettisztító Szappan, a Glamour-napok alkalmával pedig most én is beszereztem. Körülbelül egy éve használok a mindennapok során ecseteket a sminkeléshez, a tisztításukra a kezdetektől fogva nagyon ügyeltem. A "heti fürdetés" nálam mindig vasárnap esedékes, így szinte rögtön le is teszteltem az új szappanomat.

Többféle módszert is kipróbáltam már, hogy tisztán tartsam az ecseteimet, hiszen semmi szükségem arra, hogy az alapból problémás bőrömre még szántszándékkal vigyek fel bacikat "koszos" ecsetekkel.

Kezdetben egy Himalaya sampont -ami a hajamra nem vált be, kidobni viszont sajnáltam- a kezemet, és természetesen folyóvizet használtam erre a célra. A módszer működött, de eléggé időigényes volt, sok sampont használtam el közben és a kezemet is kiszívta a víz.

Majd jött a váltás, amikor az interneten is elhíresült az Ebay filléres, ám annál praktikusabb cukisága, a szilikonos Brushegg, amit talán az elsők között szereztem be, és első használattól kezdve meg is szerettem. Sokan egyébként tiszta alkohollal, vagy sebbenzinnel mossák az ecseteket, én maradtam a samponnál, csak áttértem a hipoallergén Baba samponra, amit a szüleim használnak. A szép összetevők és az eredményes  tisztító hatás miatt szívesen használtam, viszont elég erősen habzott, amit már nem volt olyan könnyű alaposan kimosni az ecsetekből. Plusz, hiába a családi kiszerelés, viszonylag sokat fogyasztottam el belőle egy-egy fürdetés alkalmával, a család pedig jelezte, hogy leszek szíves nem elhasználni a samponukat, vagy legalább utánpótlást beszerezni belőle. Úgy gondoltam, itt az ideje körülnézni a direkt erre a célra készült termékek között.

Nagyjából ebben az időszakban került fel a polcra itthon a DM-ben az Ebelin ecsettisztító folyadéka, ami jó alternatívának tűnt, hiszen külföldön már ismertek és népszerűek a hasonló termékek. Úgy terveztem, naponta használom majd, hétvégén pedig megtartom a szokásos alaposabb mosást. Amennyire bíztam benne, akkora csalódást okozott, a véleményemet pedig nagyon sokan osztják. Szép csomagolás, praktikus(nak tűnő) kiszerelés, viszonylag nagy adag - 100 ml - kb. 1.800 Ft-ért, ha jól emlékszem. Elméletileg néhány fújás elég lenne egy ecsetfejre, hogy leoldja a festéket, majd egy törlőkendőn, vagy zsebkendőn körkörös mozdulatokkal "ki tudnánk mosni" őket. A probléma ott kezdődik, hogy a pumpás fejből ezerfelé spriccel a folyadék, eléggé szúrós szaga is van, ráadásul nem is tisztít alaposan. Nem mondom, hogy nem visz le semennyi festéket sem, de még 80 %-os tisztaságot sem sikerült elérnem vele soha, pedig igyekeztem. A hab a tortán, hogy bevonja az ecset szőrét egyfajta olajos réteggel, ami nem szívódik fel és elég kellemetlen  tudat így dolgozni vele a továbbiakban. Visszatértem hát a Baba samponhoz, de nem feledkeztem meg arról, hogy alkalomadtán újabb lehetőség után nézzek.

A hétvégén az egyik barátnőmnek köszönhetően végre eljutottam a Müllerbe, és a sminkecsetek nézegetése közben beugrott, hogy elméletileg lennie kellene itt egy szappannak, amiről már többször is hallottam, zömében pozitív véleményeket. Meg is találtam - az utolsó 2 db-ot. Egy kicsit elcsodálkoztam, ugyanis vastag porréteg fedte be a dobozokat. Nem tudtam eldönteni, hogy ennyire népszerűtlen a termék, hogy valószínűleg hetek/hónapok óta ott áll és gyűjti a porcicákat, vagy pedig elkapkodták, és a raktárból kihozva a utolsó darabokat, a nagy sietségben már nem maradt idő a leporolásukra.....Ez már örök rejtély marad.
Mindenesetre, leporoltam az egyiket és alaposabban megszemléltem. A kiszerelés tetszett, INCI oké, szappanra jellemző összetevők, parfüm nem gond, úgyis kimosom az ecsetekből. Az árán fennakadtak a szemeim, ugyanis 3.100 Ft volt kiírva (100 g), de a vélemények szerint nagyon sokáig kitart, így némi szájhúzás után végül hazahoztam, a kuponnak köszönhetően 20 %-kal olcsóbban.























Szappanunk fehér, kör alakú, kellemes, de nem túl erős citromillattal. A fém tégely még mindig nagyon tetszik, használat közben sem kell kivennünk belőle.
Én úgy alkalmaztam, hogy az adott ecsetet egy kicsit langyos víz alá tartottam, néhányszor végighúztam körkörös mozdulatokkal a szappan egy kis felületén, majd a Brushegg segítségével kimostam. Szerencsére alig-alig habzik, viszont nagyon szépen tisztít. Krémes és porállagú festékek eltávolítására egyaránt alkalmas, még a rászáradt alapozó sem okozott neki problémát. Laposfejű ecseteknél mindkét oldalt beszappanoztam, de a kerekfejűeket sem kellett erősen belenyomnom, a szappanos víz átjárt minden szőrszálat. Kb. 8 ecsetet mostam ki vele, volt köztük kisebb-nagyobb, elég tömöttek is, de senki nem mondaná meg, hogy már fogyasztottam a szappanból. Úgy tűnik, tényleg nagyon sokáig elegendő lesz ez a mennyiség. A doboz lezárható, adott esetben minden további nélkül utaztatható volna a termék.


Ki kell emelnem egy nagy eredményt is: sikerült teljesen tisztára mosnom vele a kedvenc alapozóecsetemet, ami a  Real Techniques Expert Face brush. Ez az ecset kimondottan tömött, imádom, de nagy szívfájdalmam volt, hogy pár hét után már nem sikerült rendesen kitisztítanom, már azt hittem, elszíneződtek a szőrszálak, de most olyan gyönyörű az én kis drágám, akárcsak új korában.

Előtte:


Utána:


Egyelőre nagy a szerelem, örülök, hogy adtam egy esélyt ennek a szappannak, remélem,  a későbbiekben legalább ugyanilyen szívesen használom majd. Ti mivel tisztítjátok az ecseteiteket?

Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!