Kipróbáltam: Az őszi víz tényleg szuper!

23:33



Nemrég indult a "Még idén" kampány a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet támogatásával a VOUS oldalán, természetesen kedvenc jónőnk, Takács Nóri közreműködésével. A kezdeményezés célja, hogy közösen áttérjünk  egy egészségtudatosabb életmódra, még ebben az évben. Elméletileg, csak a kisujjunkat kell megmozdítanunk, és sikerülni fog.

A kampány valóban az apró életmódbeli változtatásokra hívja fel a figyelmet: több mozgás, rendszeres folyadékbevitel, egészségesebb táplálkozás, mind ismerősen hangzik.  Akkor kaptam fel a fejem, amikor Nóri egy házi készítésű, őszi gyümölcsös vizet készített az egyik ilyen videóban.
Mint oly sok embernél, a vízfogyasztás nálam is elemi probléma, egyszerűen nem jut eszembe magamtól, hogy bármit is igyak, csak amikor már cserepesre szárad a szám. Egyébként is jobban kedvelem a szénsavmentes, ízesített ásványvizeket, ez a  recept pedig annyira megtetszett, hogy úgy döntöttem, magam is kipróbálom, be is szereztem minden hozzávalót. A víz nagyon finomra sikerült, én pedig elhoztam nektek a receptet.

Semmi bonyolultra, vagy költségesre nem kell gondolnunk, csupán az alábbiakra lesz szükségünk egy másfél literes adaghoz:

- 1,5 liter víz (csapvízzel készítettem)
- 2 közepes méretű körte
- 2-3 egész fahéjrúd
- 1 kis gyömbér
- 8-10 szem szegfűszeg

Az elkészítése nagyjából 5 percig tart.
A vizet egy kancsóba töltjük, a körtéket megmossuk, szeletekre vágjuk, beletesszük a vízbe. Ízlés szerint hozzáadjuk a fahéjrudakat és a szegfűszeget. Aki szereti a gyömbér markáns ízét, az pucoljon meg egy kisebb darabot és pár szeletet szintén adjon hozzá a vízhez. Minimum fél órát hagyjuk állni, én pár órát pihentettem, így a víz szép körteszínű lett (akárcsak egy gyümölcstea), az illata nagyon finom gyümölcsös-fűszeres, a karácsonyi hangulatot juttatja eszembe. Az íze pedig nagyon kellemes, a körte és a fahéj remek együtt, a fűszerezés nem túlzottan intenzív, mégsem a megszokott, jól esik a fogyasztása. Hűtőben néhány napig eltartható, de ugye, az a cél, hogy minél hamarabb elfogyjon. minél többször nyúljunk a pohár után.

Egészséges, házilag készült, mutatós, mi kell még? :) Egészségetekre!





Nóri videóját itt találjátok: Őszi fűszeres-gyümölcsös víz




Ez is érdekelhet

0 megjegyzés

Iratkozz fel!