Pumpkin Spice Latte recept

11:12


Zord időjárás, sütőtökszezon, hosszú esték, bekuckózás... Mi is lehetne aktuálisabb finomság a kávéimádók számára, mint egy bögre forró Pumpkin Spice Latte?:)

Esküszöm, tavaly már idegesített, hogy a csapból is ez a forró ital folyt - csak sajnos nem a vidéki csapokból. Elözönlötték az internetet a Starbucks-fotók, amiken mindenki ezt a kávékülönlegességet szorongatja és isteníti, én pedig a megszokott módon, lemondóan sóhajtottam, hogy na jól van, ilyet sem fogok inni soha. Egy időre aztán elcsendesedett az őrület, majd újfent találkoztam vele, amikor idén ősszel elkezdtem nézni egy új sorozatot, amiben a főhős kedvence természetesen a PSL. Ekkor döntöttem el, hogy utánanézek ennek az italnak, mi is kerül bele pontosan, nem igaz, hogy nem lehetne elkészíteni házilag is...




De, el lehet. És halálosan egyszerű. Egy sima tejeskávéról beszélünk, extra fűszerezéssel. A legtöbb hozzávaló tuti, hogy ott van a konyhaszekrényetekben, és használjátok is sütés-főzés során, a többi pedig a legközelebbi fűszeresnél, vagy szupermarketben könnyedén beszerezhető. 


Nézzük először is a pofonegyszerű fűszerkeveréket:
  • 1/4 kiskanál só
  • 2 evőkanál őrölt fahéj 
  • 1/2 evőkanál szegfűbors
  • 1 evőkanál szegfűszeg
  • 1 evőkanál gyömbérpor 
  • 1/8 kiskanál szerecsendió 
A fűszereket egy kis tálkában összekeverjük, majd egy aprítóba öntjük (ehhez a kis mennyiséghez én a nagymamám kávédarálóját használtam). 1-2 percig daráljuk, hogy minden fűszer finomra őrölt legyen. Ahogy végeztünk, a mennyei illat azonnal érezhető, egyszerűen isteni, igazi téli-karácsonyi illatorgia.

Én dupla adag keveréket készítettem, amit egy ilyen cuki üvegben tárolok:



A latte elkészítése:
  • 1,5 dl tej
  • 1 adag espresso kávé (ki mennyire szereti erősen a lattéját)
  • 1 kiskanál méz
  • 1 kiskanál sütőtök
  • 1/2 kiskanál pumpkin spice fűszerkeverék
Akinek spéci kávégépe van, könnyű a dolga, csak felhabosítja a tejet. Nekem sajnos nincs, így maradtam a hagyományos tűzhelyen való felforralásnál és a botmixernél. A tejbe egy fél kiskanálnyi fűszerkeveréket, egy kiskanálnyi mézet és egy kiskanálnyi sütőtököt (ez elhagyható egyébként, mert a valóságban nem sok köze van ennek az italnak a sütőtökhöz, csak minden magyar receptnél tesznek bele) szórok, majd jól összeturmixolom, hogy egy habos keveréket kapjak. A kávét beleöntjük a habos tejbe, aki szeretne, a tetejére nyomhat egy kis tejszínhabot, szórhat csokireszeléket, vagy kávészemeket, én csak meghintettem díszítésképpen még egy kis fűszerrel. A fűszerrel egyébként csak óvatosan, nagyon intenzív, tényleg csak minimális adaggal dolgozzunk.

Valahogy így festett az én kis lattém:


Már nem csodálkozom az őrületen, mert tényleg nagyon-nagyon finom, testet-lelket melengető ez a fűszeres-édes kávékülönlegesség, amit valóban forrón a legjobb fogyasztani. Megtaláltam a kedvenc őszi-téli italomat, hétvégente egy jó könyv mellé mindig készítek majd belőle egy jó nagy bögrével.


Kávé- és fahéjimádók mindenképp próbálják ki, könnyedén feldobhatjuk vele a szokványos koffeinadagunkat, de a fűszerkeveréket használhatjuk forró csokihoz, vagy akár süteményekhez is.


Ez is érdekelhet

4 megjegyzés

  1. Én is szoktam készíteni itthon. Épp hétvégén csináltam sütőtök fűszerkeveréket, mert ezt teszem a sütőtökös-fahéjas csigába is és a sütőtök pitébe meg muffinba is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úúúú, a sütőtökös-fahéjas csigára most felcsillant a szemem :) Egy jó pitereceptem nekem is van, a muffint sajnos nem szereti annyira a család, de ez a csiga nagyon jól hangzik :) A múlt hétvégén nem ittam, de szerintem a mostanin megfűszerezem vele a kávémat :)

      Törlés
  2. Most csináltam meg és nagyon finom volt :D Legközelebb több kávét és fűszert fogok bele tenni, holnap kipróbálom sütőtökkel is :D Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés

Iratkozz fel!