Konjac arctisztító szivacs

23:46

Az arcápolási rutinom kapcsán többen kérdeztétek, mi is az a Konjac szivacs, hogyan kell használni, illetve honnan lehet beszerezni, így ma erről az érdekes arctisztító kellékről írok Nektek.

A Konjac egy 100 %-ig organikus termék, a kígyópálma szivacsos gyökeréből készült növényi szivacs. A növény Japánban és Koreában terem nagy magasságban, ezért rendkívül tiszta és szennyezőanyag-mentes termék készíthető a rostjaiból. Emellett rengeteg hasznos összetevőt rejt, mint pl. cinket, A-, E-, C-, D -, B1-, B2 -, B6-, B12 - vitamint, fehérjéket, vasat, azaz sok-sok bőrtápláló anyagot.
A szivacs arcra és testre egyaránt használható. Extra finom szerkezetét a természetes „glükomannán” növényi rostoknak köszönheti, szárazon kőkeménnyé aszalódik, vízzel érintkezve azonban tökéletesen puhává duzzad. Tartósítószert, színező- és adalékanyagot nem tartalmaz, biológiailag lebomló, ezáltal környezetbarát termék.
A Konjac szivacs a zsíros, pattanásos bőr kezelésére különösen alkalmas. A szivacs elnyeli az olajat és a faggyút az arcbőrről, ezen felül megakadályozza a baktériumok elszaporodását, hatékonyan, de kíméletesen leradírozza az elhalt hámsejteket, tisztítja a pórusokat, egyensúlyban tartja a bőr a pH-értékét, ráadásul a finom masszírozás serkenti a vérkeringést. A művelet végén pedig még hidratál is, ugyanis egy vékony, ám egyáltalán nem zavaró filmréteget képez az arcon.
A szivacs többféle változatban, extra összetevőkkel felturbózva is kapható: a hagyományos fehér színű mellett létezik bambusz szén kivonattal, zöld tea kivonattal, vörös agyaggal kiegészített verzió is, mitesszeres bőrre, ráncokra, extra érzékeny bőrre, babafürdetéshez.... elnézést, ha kihagytam volna valamit. Közös jellemzőjük, hogy a tasakból kivéve olyan érzetet keltenek, mintha folyadékban áznának, de ez csak a rostok állagának köszönhető.


Bőven áteresztve rajta a vizet, önmagában is használható a reggeli és az esti arctisztítás során, de nyomhatunk rá egy icipicit a lemosónkból is, amelyet elképesztő módon felhabosít, így sokkal kevesebbet kell használnunk belőle, mintha a kezünkkel oszlatnánk el az arcunkon. Ebben az esetben viszont a szivacsot nagyon alaposan, teljesen ki kell mosni, nem szabad, hogy bármilyen "idegen" anyagot magában tartson, majd finoman ki kell nyomkodni belőle a vizet. A szivacson található vékony kis cérna segítségével fel tudjuk akasztani száradni, lehetőleg egy hűvösebb helyre tegyétek, a párás, meleg  fürdőszobában semmiképp se hagyjátok, szobahőmérsékleten reggelre szépen ki fog száradni (én az egyik ajtókilincsről lógatom le). A száradási folyamat alatt bármilyen fura, bohókás érzés is, ne nyomkodjátok, szárazon pedig főleg ne, mert ez károsíthatja a finom rostokat.


Tapasztalatok? Hogyne volnának. Először a Dr. Chen-féle, hagyományos fehér verziót használtam, nagyon szerettem, kellemes volt használni, a pórusokat valóban szépen tisztította, a mitesszerek száma csökkent, a használata után maradt finom kis hidratáló réteg pedig egyáltalán nem volt irritáló. Később Ebayről rendeltem többféle változatban is, nemrég ítéltem halálra a zöld teásat, jelenleg a bambusz szenes feketét használom, felváltva a pórustisztító ecsetemmel, és elfekvőben még van egy original is. A Dr. Chen-féle szivacs ha jól emlékszem, 1,5 hónapig volt használható, az olcsóbbak sajnos csak néhány hétig bírják, észre lehet venni, mikor jár le az idejük, ugyanis ha már a végét járják, nem duzzadnak fel olyan nagyra és puhára, mint korábban. Használatkor minőségbeli különbséget nem tapasztaltam, az élettartamuk rövidebb csupán. Itthon leginkább a Make Up Plaza és a Pink Panda kínálatából lehet ismert ez a termék, azonban jóval drágábban, bár nem tudom, a csomagoláson kívül mi lehet a különbség akár a Dr. Chen-alternatívához képest, az ára miatt még nem próbáltam, de mindenképpen kíváncsi lennék rá. A bejegyzés végén minden általam ismert lelőhelyet linkelek.

 A csontszáraz zöld teás 


 A bambusz szenes

A még bontatlan hagyományos 

Szívesen ajánlom a napi arctisztítás kiegészítő részeként,  kellemes és hatékony módja az exfoliálásnak és a pórusok tisztításának, érdemes próbát tenni ezzel az ázsiai termékkel is, hiszen a világon a bőrtisztítás legtisztább módjaként ismerik.

Ahol megtalálod:
Ebay
Bioszállító
Make Up Plaza
Pink Panda
Emag

Ez is érdekelhet

3 megjegyzés

  1. Dr. Chen volt nekem is anno. A sima fehér. Az ősidőkben még írtam is róla.
    De nekem tök hamar bepenészedett. Viszont tenni fogok újra egy próbát ezekkel a szivacsokkal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam sem újkeletű dolog, csak egy ideig hanyagoltam, mostanában tértem vissza a használatához. Érdekes, többen is írták már, hogy hamar, szinte pár használat után penészesedett a szivacsuk, nem tudom, csak szerencsém volt-e, vagy többen rossz minőséget fogtak ki...Én mindig jól kimostam és kinyomtam belőle a vizet, majd kb. 23-26 fokos szobahőmérsékleten tároltam, mert nálunk éven át mindig meleg van a házban, de teljesen jól bírta, igazából még akkor sem volt semmi baja, amikor kidobtam, csak már nem mertem használni, mert bőven túlléptem az ajánlott használati időt :D

      Törlés
    2. Itt van egy kis ellentmondás, mivel a posztban hűvösebb helyet ajánlok a tárolására, én viszont elég melegen tartom...Igazából esélyem sincs otthon hűvös placcot keresni neki, de a gyártók és a legtöbb használó is ezt ajánlja.

      Törlés

Iratkozz fel!